Blog

Gripa – Totul despre inamicul sezonier, cine este și cum se prezintă. O istorie a pandemiilor gripale.

Toamna/Iarna 2020 va avea o stagiune cu un duet impresionant in lumea Bolilor Infectioase. Pe langa actorul principal care a acaparat scena acestui an capatand o recunoastere globala intr-un timp extrem de scurt si creand o pandemie moderna, un alt mare cunoscut actor, cu nenumarate reprezentatii pandemice in istorie va lua din nou prim planul. Din pacate o...

Calatorind spre Babadag

Babadag. Numele unui oras din Dobrogea, a carui sonoritatea orientala ne frapeaza daca suntem la prima perindare prin tinuturile de la sud de Dunare. Babadag. Cel mai mare oras din Dobrogea otomana timp de cateva secole. Babadag. Astazi mai cunoscut publicului larg datorita cetatii medievale de la Enisala ce se afla la 2 pasi. Babadag. Poligonul de tragere si...

Prin Taiwan cu rucsacul (II). Kenting. O insula de corali. White-water rafting. Taroko Gorge pe alta data.

Prima noastra excursie de tip backpacking continua in Taiwan dupa ce in primele 2 zile vizitasem cel mai vechi oras din Taiwan, Tainan, si cel mai mare port, Kaohsiung. Dar pentru o noapte avem sa intrerupem vacanta in doi si sa stam cu colegii nostri din cadrul stagilor internationale IFMSA. Apoi, urma sa ne continuam drumul prin mica insula din Asia. Excursia...

Prin Taiwan cu rucsacul (I). Tainan si Kaohsiung.

Umezeala din aer ne apasă cu greutate in timp ce străbatem cu rucsacul stradutele din Taipei in cautarea autogarii. Gandul ca urma sa avem parte de o experienta diferita pentru noi, intalnita doar in povestiile altor oameni, ne face sa tremuram de emotie. Urmeaza sa strabatem in stil backpacker micuta insula, sa stam la cort pe malul marii, sa admiram templele...

5 zile în Santorini. Tot ce trebuie să știi! Ghid 2020! NOU!

In momentul publicarii acestui articol ultimul avion Wizz Air al acestui sezon a decolat deja din Santorini catre Bucuresti. Pana la anul, frumosul arhipelag rămas in urma eruptiei vulcanului Strongili acum 3600 ani va putea fi vizitat ori cu escala in Atena, ori in cadrul unei vacante cu feribotul prin Ciclade. ***Titlul este mai mult o glumă. Nu considerăm ca stim...

4 zile de evadare în Thasos și Bulgaria în Iunie 2020, cand Grecia abia se deschisese. Fără testări. Pe la Makaza.

Nu ne-am fi imaginat ca prima noastra vizita intr-o insula greceasca va dura 2 nopti si nici ca vom fi singuri pe unele din cele mai frumoase plaje din Thasos. Da, acel Thasos, al 42-lea judet al Romaniei. Unde mai pui ca am vazut pe drum si o parte din cele mai interesante obiective turistice din Bulgaria (monumentul comunist OZN de la Buzludja, orasul Plovdiv...

7000km prin Turcia. Jurnal de călătorie. #17. Cum să nu stai la lunga coadă la graniță turco-bulgară? Treci prin Grecia! Bebe T își revede jucăriile.

A venit si ziua in care terminam de publicat toate jurnalele vacantei noastre din Turcia de acum 1 an si ceva. A fost un drum lung prin Turcia, urmat de o epopee si mai lunga, cea a scrierii toate amintirile si impresiile din lunga calatorie. Desi am terminat cu obiectivele turistice odata cu plecarea din Edirne si publicarea jurnalului #16 in care v-am descris...

Periplu pe la Tismana, Lainici si Prislop – 3 mânăstiri deosebite și cu o istorie frumoasă.

Candva prin primavara anului 2019, am apucat sa vizitam cateva locuri deosebite de la noi din tara pe care le aveam de mult in vizor. Fiind situate in vestul tarii, accesul era cumva mai dificil din Bucuresti, astfel incat o excursie de doar 2 zile si o noapte nu ne lasau foarte mult spatiu de manevra. Dar cu ocazia unui Congres Medical dedicat Bolilor Infectioase...

Plovdiv, probabil cel mai atractiv oras din Bulgaria.

Vechiul oras Philippopolis, cu o mostenire greco-romana impresionanta, egalata poate doar de cea a arhitecturii vechi otomane si a celei ce marcheraza renasterea bulgara de la sfarsitul sec XIX, urma sa fie tinta principala a excursiei noastre la Sud de Dunare in aceste vremurile tulburi pe care le traiam cu totii. Citisem mult despre oras, dar si despre imprejurimi...

7000km prin Turcia. Jurnal de calatorie. #16. Despre ruperi de nori si trafic blocat pe autostrada. Edirne, un oras ideal pentru un city-break mai lung.

Ultimele 3 zile ale excursiei in Turcia au insemnat drumul de intoarcere spre casa. Ante-penultima zi a mai fost cum a fost (500km parcursi in 5h30), in care am vizitat lacul Tuz Golu si Ankara, dar ultimele 2 zile nu au mai fost atat de abundente in obiective turistice, si chiar daca ar fi fost, kilometri parcursi au fost multi, noi eram obositi, si pana la urma a...

Mormintele din Valea Regilor Traci de langa Kazanlak, Bulgaria

Bulgaria ofera turistilor pasionati de istorie, de vechi si de inedit, un echivalent european al Vaii Regilor din Luxor. De o buna perioada de timp, acestia se mandresc cu civilizatia si mostenirea traca, incercand sa aduca turistii straini in tara de la Sud de Dunare. In timp ce noi faceam carnavaluri la Mamaia, ei dezgropau morminte tracice si le reabilitau cu bani...

7000km prin Turcia. Jurnal de calatorie. #15. Spre Ankara prin Muntii Taurus, Aksaray si lacul sarat Tuz Golu.

Tic-tac, tic-tac. Vacanta se termina. Inca putin si toate stradaniile noastre de respectare a programului lui Bebe T, de a reusi sa ajungem cu masina intreaga acasa, de a face bagajele dupa fiecare plecare, se vor fi terminat. Nu vor mai ramane decat amintirile, pozele si aceste jurnale, unele...

Bulgaria – Pasul Shipka, Monumentul Libertatii si o dovada a arhitecturii brutalist-sovietice, Buzludzha.

In luna Iunie, am decis sa plecam in prima calatorie in afara tarii. Initial nu planuisem sa plecam prea departe, dar deja ne plimbasem destul de mult prin tara dupa terminarea starii de urgenta, fusesem deja la mare si la munte, dupa cum va amintiti am fost in Muntii Retezat apoi in Muntii Macin si implicit in Dobrogea si la mare. Nu voiam sa conducem prea mult prin...

7000 km prin Turcia. Jurnal de calatorie. #14.2. Adana, un oras perfect pentru un popas. Hotelul de 5* Divan Otel.

Probabil cand va ganditi la Adana, primul lucru care va sare in cap este Adana Kebab. Si eu patesc la fel. Nu mai zic ca pe drumul dintre Antiochia si Adana se trece si prin orasul Iskender, si trebuie sa recunosc ca Iskender Kebab este mancarea turceasca favorita a Andreei. Este clar ca turcii isi numesc kebaburile in functie de orasele de unde provine reteta lor...

O scurtă călătorie în Munții Măcin

Pentru mine o drumetie in Muntii Macin este un deziderat vechi de cand lumea. Sincer, nici nu stiu cand mi-am pus prima data in gand sa ii explorez. Fiind din Constanta, dar vizitand foarte des orasul Tulcea, loc in care imi aveam bunicii, stiam ca exista aceasta ramasita a lantului hercinic undeva in nord vestul Dobrogei, dar intotdeauna era mai important sa ajungem...

Mausoleul de la Mărășești – Pe aici nu se trece!

O introducere personala Nu cred ca ai cum sa fii un calator adevarat fara a fi pasionat de istorie. Si nu ai cum sa fii un român adevărat fara a-ti cunoaste istoria propriului neam. Prea putine lucruri stim noi, cei din generatiile de dupa ’89, despre ce inseamna suferința pentru o cauza. Mai ales cand acea cauza inseamna libertatea poporului tau si apararea ei...

Luna de miere…in Romania. Traseul nostru.

De multe ori am privit pe blogul nostru la sectiunile legate de tari, si nu o data m-am intristat de faptul ca pana la publicarea acestui articol mai aveam scris doar un alt articol la categoria destinatii din Romania. Lucrul acesta s-a intamplat din multe motive, principalul a fost lipsa de timp, apoi faptul ca ne-am gandit la calatoriile internationale ca fiind un...