Am plecat dis de dimineata de acasa ca sa prindem trenul care pleaca spre Geneva la ora 08:38, primul tren al zilei. Deja programul il cunoasteam, acelasi tren il luam in mod normal ca sa prindem zborul WizzAir din Geneva spre Bucuresti care este in jur de ora 12:15. Oricum, trenuri Lyon-Geneva sunt la fiecare 2 ore.
Am plecat cu 30 minute inainte, hop asa pe biciclete spre gara Part-Dieu care nu este foarte departe de caminul nostru. Afara era destul de frig, iar ziua se anunta schimbatoare. Aveam geci, pulovere, chiar si fesuri. Traian s-a dovedit apoi mai castigat decat mine avand si o sapca.
Am ajuns la gara in timp util, totul era ok, avand chiar si timp de pierdut pana la plecarea trenului. Pe peron erau peste 20 de biciclisti care mai de care mai profesionisti, toti mergand in directia Geneva. Majoritatea au coborat cu noi la Bellegarde, ultima localitate frantuzeasca. Toti cu biciclete scumpe, echipament, harti, tot ce poate visa un cicloturist, dar si noi eram simpatici in felul nostru. Ne-am lasat bicicletele in primul vagon unde era spatiu, nu special pentru biciclete, dar se pare ca nu conteaza, spatiu sa fie.

Timpul a trecut repede, am intrat in vorba cu alti ciclisti, ei mergeau de la Bellegarde inapoi la Lyon in cateva zile. Intr-adevar drumul este foarte frumos, nu il vazusem pana acum decat iarna in drum spre aeroport, dar acum cu totul inverzit era chiar foarte frumos. Noi le-am povestit de planurile noastre si timpul a trecut repede.
La Bellegarde am ajuns insa cu o intarziere de 15 minute, putin panicati pentru ca teoretic am fi pierdut trenul spre Evian, dar in acelasi timp stiam ca va fi bine caci trenurile sunt conectate si programate special astfel incat totul a fost ok si trenul ne-a asteptat. Ciclistii care au coborat ne-au dat si noua bicicletele jos intr-o munca comuna in care toti lucram sa dam bicicletele tuturor jos. Ne-am luat ramas bun si am fugit in trenul de Evian de pe personul de viza si le-am facut fericiti cu mana de acolo.
Emotiile cresteau. Gata, eram in trenul de Evian, gata plecam spre lacul Geneva, visul devenea realitate!
Pe drum am vazut din tren si Fort L’Ecluse, dar din pacate nu am fost destul de rapida incat sa-i fac si o poza.

Dupa inca 1h am ajuns in Evian!

EVIAN LES BAINS
Cred ca toti am auzit de Evian, orasel francez, faimos mai ales datorita apei minerale Evian destul de scumpe in Romania, nu la fel de scumpa insa in Franta. Eu am mai tot auzit de Evian aici in Franta unde la stagiu mai toti doctorii prescriu bai termale pacientilor la Evian, un fel de Baile Felix pe la noi. Iar eu am mai auzit intr-un anume context de apa Evian, pe care scrie “bon pour bebe”: se pare ca nu e asa buna pentru bebei cand este folosita la reconstituirea biberoanelor de lapte artificial (adica cand amesteci lapticul praf cu apa), pentru ca s-ar parea ca ar favoriza constipatia, asa spunannd unii medici pediatri francezi. Deci chiar daca va iubiti bebelul enorm si vreti sa-i dati cea mai scumpa apa, nu-i dati Evian si interesati-va la medicul pediatru care este cea mai buna apică pentru el. Gata, să revenim de la pediatrul din mine la călător!

Noi ne-am plimbat putin prin oras si apoi prin port inainte de a ne incepe drumul spre Elvetia.




De aici puteti lua si ferryboat-ul spre partea cealalta a lacului spre Elvetia.
Noi am zabovit cam vreo 30 de minute, am asteptat o mica ploaie sa se opreasca si iata am plecat la drum.
Incepe turul lacului Geneva

Drumul este acelasi cu cel de masina, care urmareste foarte de aproape lacul. Noi am crezut ca asa va fi si pe partea cealalta.
Kilometri treceau, iar eu care nu stiam exact cum ma voi descurca neavand prea mare experienta in curse lungi cu bicicleta (Traian insa a mai facut ture de o zi de 70 de km) mi-am dat curand seama ca nu este asa greu. Chiar deloc, mai ales cand ai un peisaj minunat la care sa privesti.
La un moment dat am inceput sa aud ca bicicleta mea tot scartaie, am crezut mai intai ca sunt discurile bicicletei mele vechi, am tot schimbat viteze, nimic, deja ma enervam. Traian mi-a zis sa-mi imaginez ca sunt pasarele care ciripesc. Cam greu, asa ca ne-am oprit sa vedem care e buba. Buba era ca portbagajul meu nu este prins bine de aparatoarea rotii, fusese candva sudat, candva de mult. Astfel bagajul meu tot se bataia in sus si in jos pe roata in timp ce mergeam in ciuda celor 2 corzi de prins bagajul pe care le luasem cu o zi inainte de la Decathlon.
Asa ca am inceput sa inventam moduri de a fixa bagajul din ce in ce mai inventive(cu fularul si in cele din urma cu anti-furtul). Metoda pe care o mai folosisem noi odata de mult. In cele din urma am putut pleca iar la drum.
Intram in Elvetia cu mare stil
Incetul cu incetul ne apropiam de orasul de granita, Saint-Gingolph. Noi eram pregatiti cu pasapoartele la purtator. Mai amuzant este ca la un moment dat Traian isi facea griji sa nu ne intrebe de ceva acte de bicicleta, pentru ca se pare ca pentru a le trimite in Romania ne trebuie ceva document ce atesta vazarea si cumpararea. Cam greu la o bicicleta SH.

Dar vama a trecut cu un Bonjour, nici nu ne-am dat jos de pe bicicleta macar. Si ne-am facut si o poza dupa, doar am intrat in Elvetia.

Odata ce am intrat in Elvetia au aparut si pistele speciale de bicicleta, asa cum ne anuntasera pe drum si ciclistii din tren.
Urmatorul orasel in care am ajuns a fost Port-Valais. Aici am vazut frumosul port, dar ne-am gandit sa ne continuam drumul pe sosea pentru ca mai aveam deja destul de mers. Dupa cateva secunde ne-am razgandit si ne-am intors spre port sa facem o pauza.

Surpriza, supriza! Chiar aici drumul de bicicleta se desprinde de cel de masina. Soseaua continua spre poalele muntilor si locul de nastere al Rhonului spre orasul Sion, iar pentru biciclete turul continua strans pe langa lac. Mai bine zis deviza intregii calatorii a fost “Suivi le lac”.


Am facut aici o pauza dupa noile vesti si am zis ca e cazul sa mancam ceva. Una din cele mai frecvente activitati in excursia asta cred ca a fost sa hranim pasarelele.




Dupa masa am plecat spre Delta Rhonului. Ca sa intelegem mai bine acest loc trebuie sa stim ca Lacul Leman este un lac de origine glaciara, aparut odata cu retragerea glaciarului Rhonului acum mai bine de 15 000 de ani. Astfel el este traversat de Rhon de la Est ( unde are originea) la Vest. Este cel mai mare lac din Europa Occidentala si cel mai adanc.


Astfel cand am ajuns la capatul estic al lacului am trecut printr-un magnific drum de bicicleta ce traverseaza aceasta delta in drum spre urmatorul oras, Villeneuve.
Vacute, padure, delta, munti, nimic mai odihnitor si frumos. Ah si o mica ploicica la sfarsit de delta, dar aveam pelerinele pregatite. Drumul este foarte bine semnalizat, in mare nu prea ai cum sa te pierzi, si oricum urmaresti lacul.


Am ajuns in cele din urma si in Villeneuve. Eram practic de partea cealalta a lacului, in linie dreapta spre Vevey. Pe program eram in timp, la ora 18 ne dadusem inatalnire cu Miruna la gara din Vevey. Telefon nu aveam deloc, dar cum sa nu ne intalnim… aceasta nu era o optiune.
Am intrat putin prin centrul orasului sa ne facem o idee si de acolo tot inainte spre marele oras Montreux.


Pe drum am mai facut cateva poze.


Chateau de Chillon
Chiar inainte de Montreux am vizitata superbul Castel Chillon. Intrarea este 10 franci. Am lasat-o pe data viitoare, oricum este superb si de afara. Mai multe despre castelele ce pazesc lacul Geneva o sa va povestim in articolul ultimei zilei.





Montreaux
Dupa castel, am intrat in superbul oras Montreux, pe frumoasa promenada plina de flori si panouri ce amintesc de istoria faimosului festival al florilor din Montreux si de primul Eurovision care a avut loc aici.






Ne am intalnit si cu Freddy Mercury si apoi am luat-o spre Vevey. Deja eram putin in intarziere pentru ca ne-am tot oprit sa mai mancam cate ceva, sa facem poze si sa ne minunam la peisaj.
Intre Montreux si Vevey drumul se continua pe sosea. Am dat la pedale cativa kilometri pana cand Traian a vazut un port, am intrat iar pe malul lacului si acolo am vazut epica furculita a Vevey-ului. Asta a fost, eram in Vevey! Ne-am tras cateva poze cu furculita, l-am vazut pe Eminescu si dupa ne-am indreptat spre gara unde la 18:03 ne-am facut aparitia. Prietena noastra ne astepta. Vrem prin aceasta cale sa-i multumim enorm pentru cazare si companie in zilele ce au urmat!

Si-a luat si ea o bicicleta, ne-a facut o mica tura a orasului, am stat la vorba pe malul lacului pana cand s-a intunecat si s-a facut frig, apoi am plecat spre casa ei, casa ei de pe deal, casa ei cu vedere spectaculoasa. Mai bine zis cea mai incredibila rezidenta de studenti din lume. Ma rog, asta pana trebuie sa-ti impingi bicicleta pana acolo. Dar am reusit 2 zile la rand sa o ducem sus, a meritat pe depin!


End of day. Mancarica si somnic, de asta aveam nevoie pentru ce va urma a doua zi!
Turul Lacului Geneva
- 150 de km in jurul Lacului Geneva pe Bicicleta. Totul despre Planul Excursiei si Buget.
- Lacul Geneva – Ziua 1 – Evian, Bagajul, Vama, Delta Rhonului, Montreux si intr-un final Vevey. Peripetii.
- Lacul Geneva – Ziua 2 – Montreux si o drumetie pana in Caux
- In fuga prin Lausanne – Elvetia
- Berna, Ursoaica Elvetiei.
- Lacul Geneva. Ziua 4. Intre Lausanne si Geneva. Turul Castelelor
Speram ca v-a placut povestirea noastra. Ne puteti da un Like la Pagina de Facebook si un share la articol. De asemenea, va asteptam si pe pagina noastra de Instagram unde postam fotografii si alte povesti.
[…] prima zi in care am strabatut 40 km din Evian pana in Vevey ( Articolul scris de Andreea il gasiti aici ) si am gustat un pic din peisajele elvetiene, am hotarat ca urmatoarea zi sa avem un program mai […]
[…] Evian – Vevey 43 km pe biciclete. Vremea se anunta problematica, cu ploi razlete dupa-amiaza. A fost bine, ne a plouat putin. Despre aventura, chiar aici. […]