La Dune du Pilat

La Dune du Pilat este una dintre minunile naturale ale Europei, fiind cea mai mare duna de pe vechiul continent. Cu un peisaj de vis, atunci cand ajungi aici nici nu mai stii exact unde te afli. Desert, padure si ocean, un adevarat deliciu pentru ochi si suflet.

Noi am ajuns aici in cadrul ultimei noastre excursiei, in sud-vestul Frantei. Asa cum am facut si noi, cel mai usor mod de a ajunge aici este intr-o excursie de jumatate de zi cu plecare din Bordeaux.

La Dune du Pilat este situata la intrare in bazinul Arcachon, in comuna La Teste de Buch, si face parte din complexul Dunelor d’Aquitaine, dar este singura dintre acestea care se afla inca in miscare. Intre ocean si apa, ea se deplaseaza intre 1m si 5 m pe an spre est, sub influenta vanturilor dominante cat si a mareei, dupa cum ne anunta panourile de la baza dunei.

Sa va povestesc un pic cum se ajunge aici. Drumul pe care l-am incercat noi in dimineata de 12 iulie, a fost cu trenul de la gara SNCF St. Jean Bordeaux spre oraselul Arcachon – 11,5 euro fara reducere pentru adulti, si 5,8 euro pentru noi cu reducerea Carte Jeune. Daca ai intre 12 si 25 ani, primesti reducere 25%.  Drumul dureaza 51 de minute, distanta fiind de aproximativ 60 de km, si se face intr-un dragut tren TER Aquitaine.

Odata ajuns in Archacon, de aici nu trebuie decat sa iei autobuzul 1 ( Dune du Pilat )  chiar din fata garii. Va atasez aici si programul lui.

Povestea noastra face ca noi am ajuns aici pe la ora 08:56 dorind sa prindem autobuzul de 09:05. Ce nu stiam noi, este ca in mijlocul verii de 35 de grade din Franta, in weekendul acesta avea sa ploua, destul de mult. Iar noi nu aveam decat haine de vara, mai bine zis sandale, tricouri, rochii. Nici nu stiti cat de bine tine de cald pelerina de ploaie. Nici noi nu stiam pana atunci.  Asadar, eram dimineata la 09:00 in statia de autobuz, cu ploaia parca prevestindu-se pe cer si tremurand la adierile reci de vant. Eu nu intelegeam de ce sunt in fusta si nu am nimic altceva mai gros la mine. Asa ne-am suit noi in autobuzul de ora 09:05, cu soferul imbracat in geaca de iarna si noi fiind singurii pasageri din autobuz pana la Dune du Pilat, adica tot drumul de 45 de minute.

Chiar inainte cu o statie sa coboram la Dune de Pilat, gandurile cele mai sumbre s-au implinit.Aa inceput sa ploua, asa mai torential. Coboram din autobuz aproape posaci cand soferul ne spune ceva foarte adevarat – “Ca va etre meilleur”. Mai apoi cand aveam sa dam ochii cu el din nou in autobuzul de plecare, in soarele arzator de ora 11:30, nu aveam decat sa radem si sa-i dam dreptate.

Mergand asa prin ploaie, posomorati, spre duna, trecem de intrare si ne mai intalnim cu cativa turisti plouati, unii chiar razand mai mult ca noi de situatie. Iar cand ajungem la duna si incepem sa urcam scarile, ploaie se opreste incet incet, si apoi incepem sa vedem cate un pic din miraculosul loc in care tocmai ajunsesem.

Destinul ne suradea, si tot el ne-a adus in cel mai bune moment de-a vizita duna, pentru ca avea sa fie doar a noastra si a catorva putine persoane ce s-au incumetat sa o priveasca la ora aceasta matinala, in toata splendoarea ei.

Cateva detalii

La Dune du Pilat este alcatuita din 60 de milioane de m3 de nisip si o lungime pe care te poti plimba la picior de 2,7 km , o inaltime de 110-115 metri si o largime intre oceanul Atlantic si padure de 500 m.

Dupa cum vedeti in poze, are o forma diferita de-o parte si de alta. Pe partea cu oceanul are o urcare mai lina, unde se depune nisipul, iar spre padure cade brusc intr-un abis.

Dar asta nu a impiedicat pe nimeni, se pare, sa o ia la picior in jos chiar si pe aici.

Prima impresie este “etonnante” cum spun francezii. Si nu e ca si cum noi nu am mai vazut desert in viata noastra, am fost in Egipt, am facut ture cu ATV-urile prin desert . Degeaba, nimic nu ne-a impresionat ca acest loc.

Nisipul de aici este unul dintre cele mai fine din toata Franta. Si mare noroc am avut noi ca tocmai plouase. Ne deplasam atat de usor pe el ca si cum nici nu te-ai fi chinuit sa traversezi o mare de nisip. Aproape de momentul plecarii abia mai inaintam prin el, deoarece se incalzise, te afundai in el iar lumea incepuse sa il rascoleasca.

Pe langa dunele de nisip, padurea de langa este la fel de fascinanta. Situata la picioarele dunei, padurea La Teste de Buch s-a dezvoltat natural deasupra unor vechi dune, si se intinde pe o suprafata imensa.

Conditiile meteo in care am ajuns si noi i-au dat o alura misterioasa, speciala.

Dupa ce am cunoscut cativa oameni, dintre care un american care timp de 1h cat ne-am plimbat noi, nu s-a miscat din loc, privind marea si dunele cat si alti straini carora le-am facut niste poze, am ajuns in varful mare al dunei si am decis sa facem cale intoarsa pentru a prinde autobuzul de 11:18.

Nu am ratat ocazia de a face o poza si cu tricolorul.

Pentru vizita trebuie sa va alocati in jur de 2 ore, iar cea mai buna parte am lasat-o pentru final. Intrarea in acest loc superb este gratuita!

Iar in momentul in care am plecat noi deja se umpluse de turisti, iar soarele arzator ne batea in cap. Nu as fi vrut sa stiu cum e in mijlocul zilei aici la 35 de grade. Am fost foarte multumiti de cum ne am organizat caci mai bine de atat nici ca se putea.

In drum spre plecare, Traian nu a reusit sa nu mai mangaie o pisica.

Ne-am cumparat si niste vederi pentru ai nostri de acasa. Stim ca deja le-am umplut peretii, dar e cel mai frumos suvenir si ne place asa mult sa le facem aceasta bucurie. Vederea primita la posta e inca o traditie ce nu merita pierduta.

In Arcachon am mai poposit 20 de minute, nu este mai nimic de vazut, din nou o statiune pentru batranei bogati. Sigura aventura pot fi niste croaziere prin golf.

Iar in 51 de minute am fost iar in Bordeaux.

Pranzul in tren

Concluzie: Dune du Pilat este un loc absolut superb care va va fascina. O minune a naturii pe care nu trebuie sa o ratati! Noi stim ca nu o vom uita prea curand.

Articole Excursie Sud Vestul Frantei

1. Excursia in Sud Vestul Frantei. Traseu, sfaturi si buget.
  2. Bordeaux, un alt fel de Paris.
  3. Dune de Pillat
  4. Lourdes, cel mai vizitat loc de pelerinaj catolic din lume.
  5. Toulouse. Occitania
  6. Toulouse. Pe partea turistica
  7. Albi. Caramida si catari.
  8. Carcasonne, un clasic.

Speram ca v-a placut povestirea noastra. Ne puteti da un Like la Pagina de Facebook si un share la articol. De asemenea, va asteptam si pe pagina noastra de Instagram unde postam fotografii si alte povesti.