Medicinistii calatori

Urcarea pe Muntele Sinai si Rasaritul

Muntele Sinai mai este numit si “Jebel Musa” sau Muntele lui Moise. Acesta este locul in care Dumnezeu a dat omului poruncile sale, aici Moise a primit tablele legii cu cele 10 porunci din Vechiul Testament.

Desi aventura noastra in Egipt a fost acum cativa ani, mai precis se fac 3 ani si jumatate de atunci, amintirile se pastreaza inca vii si imi rasar din cand in cand in gand. Iata de ce ne-am decis sa scriem despre lucrurile de atunci, desi in momentul acesta avem alte aventuri mai actuale despre care nu am apucat sa scriem inca.
Cum am ajuns noi in Egipt si cum am stat 1 luna in Cairo va vom povesti in alte articole. Aceasta excursie a fost practic pentru noi inceputul vietii noastre de calatori.

Cum puteti ajunge aici:

Pentru a ajunge in Peninsula Sinai e foarte simplu pentru cei care sunt in pelerinaj in Israel. O excursie de zile e de ajuns pentru a urca pe munte si a vizita Manastirea Sf. Ecaterina de la poalele muntelui. Nu pot sa zic cam care ar fi costul acestei excursii, dar pot sa va zic ca ar merita cu prisosinta. E excursie la locurile sfinte nu este completa fara o tura pana in Peninsula Sinai.
   Dar daca nu vrem sa trecem prin tinuturile pasnice ale Israelului, putem gasi zboruri de la Istanbul la Hurghada si Sharm el Sheikh chiar si la 30 euro one way. Nu tot timpul putem gasi astfel de preturi, dar merita cautat cu Pegasus Airlines. Este o companie low cost, dar are inclus bagaj de cala 20kg.
  Pentru a rezuma, merita mers la Muntele Sinai si nu trebuie sa ajungi la Cairo pentru a ajunge acolo. Urmand celelalte trasee este mai ieftin decat prin Cairo si mai lipsit de stresul nesfarsitei Revolutii Arabe.
     Pe muntele Sinai am ajuns in al treilea weekend al lunii august 2011. Am ajuns aici pentru ca am facut o excursie in Peninsula Sinai, si mai precis ne-am cazat tot weekendu-ul acela in statiunea Dahab. Un loc cu adevarat superb in care mi as dori sa ma mai intorc.
    Din Dahab intr-o seara am plecat spre Muntele Sinai pentru a incepe aventura de a urca cele 700 de scari pana in varful muntele pe timp de noapte si a vedea rasaritul din varful muntelui.  Si astfel am inceput noi ascensiunea in miezul noptii, in lumina lunii, urmarind un ghid.
   Daca veti ajunge si voi acolo, probabil veti avea ghid. Aventurile prin aceasta parte a lumii sunt mai dificile pe cont propriu. Asa ca veti avea ghid cel ma probabil. Sincer sa fiu, nu prea ai nevoie de ghid, caci te poti lua dupa alti oameni care urca. Pe langa asta, ai 2 optiuni de a urca. Pe scari sau cu camila. Pe scari e moca, cu camila costa bani. Si chiar si asa, ultima portiune tot trebuie sa urci cu piciorusele tale. Nu mai stiu cat costa camila din pacate, dar pot sa spun ca drumul pe scari este chiar distractiv si facut in timpul noptii, atmosfera este chiar placuta. Un fel de 1001 de nopti pentru cei care iubesc muntele.
       Fiind destul de multi, cred ca in jur de 15, am facut destul de multe pauze si ne-am oprit pe drum si la doua popasuri. Nu uitati sa va imbracati foarte bine, pentru ca in ciuda temperaturii toride ziua, noaptea este foarte frig. Lucru care ne duce la cea mai amuzanta parte a excursiei, faptul ca eu si Traian am facut schimb de haine pentru ca el avea un hanorac si un tricou mov si eu o camasa albastra si o geaca bej foarte subtire. Asa ca in toate aceste poze noi avem hainele inversate.
Pauza pe la mijlocul drumului , cu lanterna in mana
Asteptandu-i pe toti sa urce
Unul din popasuri
Inauntrul popasului

Popasurile nu erau mai mult de 5-10 minute, si imi amintesc ca noi doi chiar ne-am intins si am adormit  cateva minute de oboseala chiar pe banca din aceasta poza. Acum dupa acesti ani care au trecut ma uit pe poze cu uimire pentru ca uitasem total de multe dintre ele.

Odata ajunsi chiar la baza varfului muntelui ne-am oprit la ultimul popas pentru ca nu era inca ora rasaritului si cred ca am mai stat 30 de minute in care am incercat sa dormim un pic pentru ca eram extrem de obositi si pe langa asta mie imi era foarte foarte frig. Eu sunt extrem de friguroasa si mereu ma gasesc in vre-o situatie in care sa reusesc sa inghet de frig. Atunci cred ca am ne-am schimbat noi hainele, Traian fiind cel care ma salveaza intodeauna.

Apoi cand a venit momentul am urcat sus si am asteptat sa rasara soarele, alaturi de cateva mii de oameni. A fost un moment uimitor. Soarele rasarea luminand orizontul peste acesti uimitori munti stancosi si in acelasi timp incalzindu-ne. Nu stim exact de ce eram mai fericiti, de privelistea superba sau de faptul ca urma sa ne incalzim.

Pentru cateva lire egiptene poti imprumuta si o paturica cu care sa te invelesti  pentru a face fata frigului diminetii mai bine. Sau mai bine va imbracati bine de acasa, un hanorac va fi de ajuns, dar sa il aveti!

Biserica din varful muntelui

La coborare am luat cela de-al doilea drum posibil. Pe langa cel cu scari mai este si un drum pentru camile pe care cobori agale. Incet incet am ajuns jos.

Camilele asteptadu-si pasagerii

Aici in zare se vede singura parte care pare locuita in imensul acesta de munti stancosi, Manastirea Sfanta Ecaterina.

Sfaturi

Unele sfaturi le am mai spus si prin articol, dar le reluam.
– Nu merita foarte tare sa luati camila, daca puteti urca 4 etaje, atunci merita urcat pe jos.
–Haine grosute la voi, adica hanorac sau gecuta, pentru a supravietui in apropierea rasaritului. Atunci se face cel mai frig. Daca vreti, puteti lua paturici de la cei de acolo, dar costa.
– Ca sa economisiti o noapte de cazare, puteti planifica aceasta excursie la finalul sejurului in Peninsula Sinai. Sa zicem ca plecati din Hurghada spre Dahab si lasati bagajele ori in microbuzul cu care ajungeti la Muntele Sinai, ori la hotelul unde urmeaza sa stati. Iti ia aproape 18 ore toata nebunia cu urcatul, coboratul, Manastirea Sfanta Ecaterina plus drumul pana acolo.