Medicinistii calatori

Praga ziua II – Din nou prin Orasul Vechi, apoi la pas prin Orasul Mic si Palatul din Praga

In Praga am ajuns in cadrul calatoriei noastre in Europa Centrala si de Est. Pentru informatii despre cum am ajuns low-cost in Praga si periperitiile noastre din prima zi, cititi aici primul articol. Acum sa va povestesc despre cea de-a dupa zi.

A DOUA ZI

Ne-am trezit devreme, am mancat ceva in graba si ne-am suit in tramvaiul care ne-a lasat din nou la portile Orasului Vechi. De aici am inceput sa ne afundam mai mult printre stradute, am trecut de Piata Orasului Vechi si am ajuns la Piata Wenceslas.

Acesta era cunoscuta in trecut ca fiind locul in care se desfasura targul de cai. In centrul pietei puteti admira monumentrul ecvestru al Sf. Vaclav, fatadele Art Nouveau ale Hotelului Europa si ale palatului Koruna si cea neorenascentista a Muzeului National care se poate vedea in toata maretia sa in capatul bulevardului.

Langa muzeu se afla si un McCafe unde am putut sa ne destindem putin si sa ne incalzim la o cafea cu croissant, un obicei destul de frecvent al nostru in calatori. Cat am fost plecati in Japonia am dat-o mai mult pe Starbucks, care de altfel parea foarte ieftin in comparatie cu preturile de acolo. Oricum cand simti ca ati obosit un pic sau ca nu mai are haz, 10 minute la un croisant si o cafeluta e tot ce lipseste pentru a-ti relua energia. Eu daca sunt mancata si am baut si o cafeluta nu mai am nevoie de nimic, sa vina toate muzeele la mine.

Am plecat apoi sa vedem frumoasa cladire a Sinagogii Jubilee, numita si Singagoga Ierusalim deorece o puteti gasi pe strada Ierusalim. Cladirea este deosebita avand o arhitectura combinata intre un stil islamic si unul art-nouveau.

De aici vroiam sa ne intoarcem spre centru, dar ne era tare lene sa mai mergem din nou tot drumul pe jos , plus ca nu vroiam sa mai pierdem timpul, asa ca am luat primul tramvai pe care l-am gasit. Din pacate nu ne-a dus unde trebuia, mai mult chiar ne-a trecut si podul peste raul Valtava, dar macar ne-a lasat la o gura de metroul. Am luat metroul si ne-am intors la statia Muzeum,in Orasul vechi, pentru ca aveam planuri mari pentru continuarea zilei.

Am plecat incet spre cealalta parte a orasului, Mala Strana (Orasul mic) ce se afla pe cealalta parte a raului Vltava. Am optat bineinteles sa traversam pe frumosul pod pietonal Carol.

Inainte de a plecat spre pod am decis sa optam si pentru un Kurtos Kolak. Da, da, acelasi Kurtos Kolac de la noi, dar aici in varianta mai fashion, adica cu frisca inauntru, ciocolata, banane, capsuni, gem, tot ce iti poate dori sufletul. Noi am luat doar varinta cu gem, dar a fost tare gustos.

Constructia podului Carol a inceput in anul 1357 sub auspicile regelui Carol al IV-lea si a fost terminat 45 de ani mai tarziu.  Practic acest pod era cea mai importanta conexiune intre Castelul Praga si Orasul Vechi.

Podul este superb, fiind decorat cu 30 de statui si statuete , majoritatea in stil baroc, original construite in jurul anului 1700, acum inlocuite cu replici. Orginalele le puteti vedea insa la Muzeul National. Majoritatea statuilor reprezinta sfinti.

Undeva pe la mijlocul podului se afla o mica statueta pe care toata lumea punea mana. Povestea ei am aflat-o abia cand am ajuns la Castel, dar nu am ezitat sa facem si noi o poza cu ea. Este statueta Sf. Ioan din Nepomuk, un preot din perioada regelui Carol al IV-lea.

Povestea spune ca regina insasi s-a spovedit acestui preot. Din pacate regele era insa un om foarte suspicios asa ca i-a cerut acestuia sa-i spuna de indata ceea ce-i spusese regina. Preotul nu a vrut in nici un caz sa rupa secretul spovedaniei, nici macar pentru rege. Astfel ca regele a decis sa-l execute pe preot aruncand-ul in raul Valtava. Bazorelief a fost slefuit de miile de maini de oameni care au atins-o de-a lungul anilor si o puteti vedea cu usurinta cum straluceste. Atingerea preotului in cadere se zice ca aduce noroc si asigura reintoarcerea ta in Praga.

Dupa ce am trecut de pod ne-a incantat privirea descoperirea districtului Orasului Mic. Acesta se intinde pana la poalele Palatului.

Stradutele sunt frumoase, iar cladirile construite in stilul baroc sunt spectaculoase. Cu cat urci mai sus cu atat privelistea devine mai buna.

Pe drum am dat nas in nas si cu Ambasada Romaniei situata intr-o cladire cu adevarat deosebita. Pe peretele ei se afla o placuta cu Mihai Viteazul, care ne spune ca acesta este locul in care el a salasuit in cadrul vizitei sale aici. Impresionant nu?

Castelul din Praga este un complex ce dateaza din secolul IX , fiind locul in care se afla de altfel si cele mai vechi cladiri din Praga. Castelul a fost locul de domnie al regilor din Bohemia, imparatilor Sfintului Imperiu Roman si presedintilor Cehoslovaciei.  Este cel mai mare castel antic din lume si este cea mai importanta atractie turistica din Praga.

Complexul este deschis iarna intre 09:00-16:00 iar biletul este valabil pentru 2 zile. Stiind asta, ne-am lua biletul complet – A si am decis sa ne intoarcem si a doua zi pentru a termina tot obiectivul. Biletul redus costa 175 czk ( coroane cehe ) aprox. 7 euro si cel de adulti 350 czk aprox. 14 euro.

Am intrat prima data la expozitia numita “ Povestea castelului din Praga” asa ca sa intram si noi putin in atmosfera si sa intelegem cu ce aveam de a face. Apoi am vizitat Castelul Regal, frumos ca si constructie dar destul de gol pe dinauntru, ca sa nu zic gol golut.

Teoretic daca stau sa ma gandesc nu stiu daca merita banii , dar in acelasi timp tot esti acolo si pentru asta ai venit iar toate biletele includ castelul. In acelasi timp daca esti super low-cost poti intra doar in perimetru si intr-o zona din Catedrala St. Vitus gratuit.

La iesire din castel am dat si o fuga prin Basilica Sf. Gheorghe si am pastrat cel mai frumos lucru pentru sfarsit, Catedrala Sf. Vitus. In fata catedralei un cuplu de tineri casatoriti se chinuiau un pic sa faca poze in ploaie. Stiu ca mi-au parut asa indragostiti incat parca nici nu conta, i-am admirat putin.

Catedrala Sf. Vitus este cea mai mare si mai importanta catedrala din Praga. Aici au avut loc incoronarile regilor si reginelor Cehiei si este locul de inmormantare a mai multor sfinti protectori ai orasului, suveranilor, nobilimii si ahiepiscopilor. Catedrala este un exemplu superb de arhitectura gotica si partea inclusa in bilet merita si ea o vizita.

Dupa ce am terminat de vizitat catedrala, ne-au sunat prietenii nostri ca vin sa ne ia cu masina si sa ne duca intr-un loc special al orasului. Au vrut in acea seara sa ne arate imprejurimile orasului si sa ne arate ca Praga este mult mai mult decat zona turistica.

Ne-au aratat un superb teren de golf de unde se vedea o panorama incredibila a orasului si apoi o zona stancoasa asemanatoare cu Cheile Dobrogei de la noi.

Orasul Praga este incercuit de dealuri si zone stancoase, parcuri si locuri frumoase bune de a-ti petrece timpul cat mai mult in natura. Nu aveam in nici un caz cum sa aflam asta stand doar in centrul orasului.

In acea seara de Sambata ne-am intors din nou la Biserica Romaneasca si am asistat la o frumoasa vecernie. Asa am incheiat o zi superba!